Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2018 07:24 - Венец от спомени
Автор: vania23 Категория: Поезия   
Прочетен: 3330 Коментари: 21 Гласове:
23

Последна промяна: 17.07.2018 19:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Като дете била съм маргаритка,
загледана в света със слънчево око.
Днес спомних за нейната усмивка
и за смеха й, без да има за какво...

А после странна, непонятна нужда
отведе ме във млада, сумрачна гора -
и в нея аз - момиче-теменужка
в шубраците се крия, в лилаво цъфтя...

Но ето ме отново в нова роля,
защото съм на първа среща със момче...
И глупаво преструвам се на роза,
а силите ми стигат само за лале!...

Да..., прожектира паметта живота... 
Променя сцените, променям се и аз - 
мушкато съм в саксия на балкона,
а и цветче, опушено в крайпътен храст...

Едва ли ще си спомня всяко цвете - 
по важните се само плъзна паметта... 
Усмихна им се, във венче ги сплете,
за да позная цветно своето сега...



Тагове:   спомени,   цветя,


Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rosiela - Много оригинално.
16.07.2018 07:45
Поздравления.
цитирай
2. predatorkapredatorka - :)))
16.07.2018 07:51
жената на 25 е роза..
на 50..цял букет...
многоо сладко и..закачливо..
зареди ме с усмивки,ваничка...
като..водопад си..
цитирай
3. vania23 - Благодаря, Роси,
16.07.2018 10:12
за добрата дума!
цитирай
4. vania23 - Благодаря, Юлия!
16.07.2018 10:13
За разбирането, за това, че си внимателен читател...
цитирай
5. trakietsadobri - Еха! И нежно цвете, и неискоренима райска градина!
16.07.2018 12:29
Ваня, браво за живототворящото стихотворение.
Поздрави - https://www.youtube/watch?v=7V5vPCBMb7k
цитирай
6. vania23 - Благодаря, Добри!
16.07.2018 13:15
Линкът не се отваря, но благодаря за песента, която и да е тя :)
цитирай
7. vesever - Жената е цвете! Много нежност и обич ...
16.07.2018 15:20
Жената е цвете! Много нежност и обич ти желая, Мила Ваня!
цитирай
8. vania23 - Жената, Веси,
16.07.2018 15:36
е всички цветя на света, събрани в едно цвете. Хубаво е да може да ги разпознава и да знае, че ако в момента е маргаритка, то не може да е и роза... Пък знам ли, може и да може :)
Прегръдки, Веси! Цветно да ти е и на теб, макар че ... за жена като теб се подразбира, че винаги е цветна :)
цитирай
9. pushek - Поздрав! Благодаря!
16.07.2018 15:56
Чудесна ретроспекция! Прости, vaniq23, натъжи ме саксията на балкона. Цъфти!
цитирай
10. vania23 - Здравей, pushek!
16.07.2018 16:13
Хе хе, радвам се, че си забелязал и саксията на балкона :) И нея я има, какво да се прави... част от живота е и казах си: я спомени и нея :) Човек се привързва към всяка своя житейска роля - има я тази склонност.
Ще цъфтя, къде ще ида... Цъфтежът е самият живот.
Благодаря ти!
цитирай
11. donchevav - Умело си играеш със символиката на ...
16.07.2018 20:11
Умело си играеш със символиката на цветята! И кокиче, и теменужка, и роза, и мушкато на прозореца, ако се наложи и крайпътен трън или магарешки бодил, женското начало във всички свои превъплъщения е знак за живот в най-красивия му смисъл, за мъдър цъфтеж. А за нас, приятелите тук, си детелинка, мила Ваня - щастливо откритие, което усмихва:))) Прегръщам те!
цитирай
12. gessos - Чудесно хрумване! Описала си и д...
17.07.2018 00:31
Чудесно хрумване! Описала си и детската невинност, и момичешката свенливост, и добротата, тъгата, любовта, издръжливостта!
Красиво и като приказка вълшебно!
Поздравления, Ваня!
цитирай
13. shtaparov - Животът е шарен а ти си го разбрала ...
17.07.2018 09:14
Животът е шарен а ти си го разбрала най-добре и мисля,че оттам е привидното противоречие в чувствата ти,което всъщност е принципна обич към всичко,което харесваме. Човек не мрази едно красиво цвете заради това,че обича друго красиво цвете: той ги харесва и двете,ако добре съм те разбрал.
цитирай
14. vania23 - Ех, Вени,
17.07.2018 09:34
как хубаво разбираш всичко :) Да, какво ли не сме в доживотния стремеж да се приспособяваме... Мислех и магарешкия бодил да вмъкна, и посърнал от умора карамфил, и самовлюбен нарцис, и трайна хризантема. Имам чувството, че цветето се сменя в някои дни на всеки час.
Тази сутрин редактирах стихотворението. Видях, че погрешно съм членувала "живота" с непълен член, а е бил в ролята на подлог, а покрай него се опитах и друго да подобря :)
Детелинка? Да, обичам всичко малко и скромно. В интерес на истината, само като роза май никога не съм била. Не ми отива на същността :) Най-силно усещам маргаритката и теменужката - сигурно, защото са основата за следващите.
Прегръдка, мила Вени!
цитирай
15. vania23 - Благодаря, gessos,
17.07.2018 09:37
как хубаво си ме разбрала... :) Сигурно и на друг преди мен му е хрумвала идеята.
Вървях си с глава без мисли и ето, че дойде първия стих. След него се подреди втория и си казах - я, продължи :)
Благодаря ти!
цитирай
16. vania23 - Разбира се, Ангеле,
17.07.2018 09:41
ние сега сме всичко, което сме били в миналото, отворени към непрекъсната бъдеща промяна. Ние сме динамична и докато сме живи - никога статична, застинала система. Хубаво е да познаваме миналото си, за да знаем защо сме такива, каквито сме в настоящето - река, която тече с всички води, влели се в нея по пътя й.
Аз обичам всичките си цветя - и мушкатото и опушеното цветче - те всичките правят моето сегашно Аз.
Разбрал си ме :)
цитирай
17. shtaparov - ние сега сме всичко, което сме били в ...
17.07.2018 09:59
vania23 написа:
ние сега сме всичко, което сме били в миналото, отворени към непрекъсната бъдеща промяна. Ние сме динамична и докато сме живи - никога статична, застинала система. Хубаво е да познаваме миналото си, за да знаем защо сме такива, каквито сме в настоящето - река, която тече с всички води, влели се в нея по пътя й.
Аз обичам всичките си цветя - и мушкатото и опушеното цветче - те всичките правят моето сегашно Аз.
Разбрал си ме :)

Ти си чудесна жена с прекрасен характер- благодаря!
цитирай
18. vania23 - Ами, ами ...
17.07.2018 10:38
shtaparov написа:
vania23 написа:
ние сега сме всичко, което сме били в миналото, отворени към непрекъсната бъдеща промяна. Ние сме динамична и докато сме живи - никога статична, застинала система. Хубаво е да познаваме миналото си, за да знаем защо сме такива, каквито сме в настоящето - река, която тече с всички води, влели се в нея по пътя й.
Аз обичам всичките си цветя - и мушкатото и опушеното цветче - те всичките правят моето сегашно Аз.
Разбрал си ме :)

Ти си чудесна жена с прекрасен характер- благодаря!


Случва се да съм прекрасна,
както и да съм ужасна :))
цитирай
19. vesever - Така е, без цветност в душата не се ...
17.07.2018 11:30
Така е, без цветност в душата не се живее :)
Като стана дума за цветето в саксия на балкона, сещам се за още едно цвете, което расте на необичайни места...
При мен на село редовно виждам цветенца, поникнали изпод бетона или изпод камъните или тротоарните плочки. Изключително се възхищавам на това как толкова крехко създание може да разбие бетона дори, за да поникне. Силата на Живота...
цитирай
20. vania23 - Да, Веси,
17.07.2018 13:10
силата на Живота... И аз всеки път се удивлявам на тази упоритост на природата да Бъде, въпреки всичко.
цитирай
21. barin - Всичко отминава, спомените ост...
27.07.2018 08:46
Всичко отминава, спомените остават. Ваня!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vania23
Категория: Други
Прочетен: 1052119
Постинги: 333
Коментари: 3501
Гласове: 12832
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031